Tråkiga måsten dag

Ungarna sov till tolv jag vaknade tidigare o började städa toa o rensa min låda. Kastade två kassar :-) Sofie hann aldrig komma så vi får se en annan dag, men hon skulle komma hem snart igen så. Mamma, Melker o en kompis till han kom o hälsade på ett slag. Nicklas kom hem o så åt vi. Ester sa idag att hon ville raka av sitt hår, eller de håret som e kvar. Hon e jätte tunnhårig. O hon fäller hela tiden. Jag har hår överallt. O de hjälper inte o kamma de. Så vi får se hur vi beslutar oss imon. Känns tungt men vill hon så vill hon. Efter maten så städade vi o rensade vi barnens rum, tog över tre timmar. Men de va de värt. Råttfan åkte ut i hallen imon får ja göra mig av me han, men vet inte bara hur. Ikväll har vi kollat på tv o hängt tvätten mellan varven. Men nu e de klart så nu räcker de till nästa vecka :-) Annars har de väl flötit på, Ester har varit gnällig som vanligt. Ja saknar mitt jobb o Nicklas e kluven o mår inte bra med sitt jobb. Han tänker så mycket, stackarn mår ju såklart inte bra. När någon pusselbit krasa e de som hela världen går i kras. Lite mer o tänka på me om man jobba i Norge. Vi får de hur de går. Hoppas allt ordna upp sig. O om mitt jobb, jag hade ju kunnat hoppa in o jobba när Nicklas e hemma, o de hade ja velat mer än gärna, men jag jobba med gamla o sjuka människor. Vet ju inte om de går influensa eller nåt annat på jobbet o sedan drar ja hem o smitta Ester. Känns inte som ja vågar riskera de. Får nog vänta ett tag till illafall. Undra hur hennes behandling kommer se ut sen. Hoppas såklart på en mild grad. O undra när vi får kallelsen om när vi ska va där nere näst. Allt tradigt snurra i huvudet just nu får se om man kan sova. En sak till, gav mig fan på att jag skulle sluta med nässpray idag o har klarat genom dagen får se hur natten blir. Denna omgången har ja nog haft de i tre månader. Nu ska ja döa myggan som e i sovrummet. O sen stänga de gröna. Kram o godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0