Ledig idag :-)

Agnes gick till bussen i jo ja gick o la mig igen. Fan med. E helt o hållet slut. Ester vaknade vid nio då väckte hon mig. Vi skulle åka till Emma o Alva. Men först iväg o besiktiga bilen. Gick igen, sen in på maxi o handla lite gott. Körde till Emma, Catrin, Sandra o Svante va me där. Vi drack kaffe o snick snackade. Åt melon o plommon. Ester älska o va där o passa Alva o hundarna :-) Vi körde ner till mormor o tog Agnes. Vädret va strålande. Visade 16 c. O de va vindstilla. Emma o Alva kom till oss, vi skulle ta en promenad. En lugn, måste tänka på halsen min. Agnes på cykel, Ester o Alva i vagn o Mini vid sidan om. Agnes cyklade på som bara den. Cyklade långt före oss o drog hem till mormor. Blev faktiskt lite arg på henne, men mormor hade redan tagit hand om den biten. Livsfarligt, hon ska över vägen när hon ska till mormor o hon vänder bara på huvudet o svänger över. O sen lovade hon att inte cykla så långt från mig hädanefter. Vi kom in o så satte vi oss i soffan. Blev slut. Jag fick världens huvudvärk. Fick för mig att ta fram vårkläderna o bort med vinterkläderna. Jädra sortering ja hade o mitt i kom Ida o Lukas. Barnen va ute o lekte. Emma åkte hem o Ida stannade till nu ikväll. O barnen har hittat på bus som vanligt. Man e ju van men de e så tradigt o säga nej nej nej nej, höja rösten o ryta. Inget hjälper. Ibland lyssna de, ibland inte. Andys lekland blev iallafall indraget denna gång oxå, de blev de förra perioden Nicklas va borta med. Men idag blev de det på sista dagen. De hade klarat sig länge men så klättrade de upp på taket. O ingen glass idag o inte imon. Mina ungar äter ju annars glassar var dag o många. Så de blev ett hårt straff för de. Efter Ida åkt hem ville barnen äta, sen borstade de tänderna snällt o la sig, somnade på två röda. Jag plockade undan o dammsugade. Har inte orkat på två dar, rekord. O så tog ja tag i tvätten. Sen satte ja mej ner o kikade på datorn o tv. Nu ligger ja i sängen. Upp o jobba extra imon. :-) Snart kommer hjärtat. Han o Ester åker själva till Lund. De ringde o sa att de va fullt så vi skulle åka dit på freda istället för imon. Hennes prover var som vanligt bra. Aldrig varit under de normala. Hoppas de fortsätter så :-) Agnes va överlycklig för att hon får sovmorgon imon. Hon har studiedag. Bara jag som ska upp. Kram på er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0