Kommer inte på nån rubrik...

Älskling va o fiskade vi sov som vanligt till tolv. Nu e de dax att börja ändra rutinerna, Agnes börja i skolan nästa vecka igen ju. Idag har vi hjälp Nicklas att packa o såklart har vi myst, ända tills han åkte. Tänka sig borta i tio dagar, både ja o Nicklas grät, vi kramade varann länge. För min del inte ha min hälft vid min sida när de gäller sjukhusbesök o stöttning i allmänhet, trösta o kramar när man har sin dödsångest, hjälpa till i hemmet när man inte pallar. För hans del åka så långt bort o va från barnen, för de e ju inte som förr, att han ska va borta från sjukhusbesöken o hans ångest han har som ja inte kan stötta. Han har iallafall åkt. Ebba o Josse kom ner på en fika, eter det åkte ja o Ester till affären för imon får vi goa frukostgäster. Nu ikväll har ja plockat undan lite o fixat allmänhet. För vissa folk tror ju inte man kan göra sånt. Pratade me min vän Johanna idag, måste bara skriva de för de e så jävla skrettretande, Hon o hennes mamma hade fikat på ritz o hört såklart folk pratat om mig. Denna personen trodde inte ja tog Esters sjukdom på allvar o att ja inte brydde mig, att allt va som vnligt. Hennes mamma gav en skön kommentar till denna människa att ska hon lägga sig o vänta på döden då :-) tyckte de va en skön kommentar o precis som man skulle gjort de. Nej sånt folk finns de överallt men den läser ju tydligen min blogg eller min facebokk. O de e ju bra för den e ju nyfiken :-) O antagligen avundsjuk. O ofta jag hade orkat skriva varje dag om mitt psyke, min panik o dödsångest, hur Agnes mår o hur de e med Ester för varje timme. Ni fattar väl att innerst inne mår hela vår familj piss, ångsten e där alltid, att tanken om att Ester inte klarar sig finns där varje jävla dag. Men de går liksom inte tänka så man måste tänka ett steg till... Man måste klara av vardagen, man måste ha mat, fast de e svårt o äta, man måste ha pengar, fast de går emot att jobba o fixa alla papper hit o dit. De e liksom inte som vanligt o det kommer de inte va på länge. Esters behandlingstid e minst 24 veckor o hon kommer gå på kontroller minst fem år efter hennes "friskförklarande" (om man ens kommer dit) Men man måste tänka steget längre. Man får ta en dag i sänder.Sakta men säkert så går de frammåt. Där fick ja kräka ut mig lite. Älskar mina vänner, släkt o familj. O bekanta med :-) O alla goa medmänniskor, men resten som tya o orka snacka de skiter ja blanka fan i. Ha de gott alla ni där ute <3

Kommentarer
Postat av: Jessica

Blir bara så arg på folk som inte vet något men som ändå måste prata. Ni gör helt rätt man kan inte sluta leva för att en kris har uppståt. Du verkar ha en helmysig familj och Goa vänner som stötar och hjälper er. Detta fixar ni <3 ja finns i gualöv om det är något.:)

2012-01-04 @ 08:51:27
Postat av: Åsa Svensson

Kämpa på bara! Och gör precis det som känns bäst för er, ingen annan kan förstå eller veta vad som är rätt just för er. Ni kommer klara detta! Ge båda dina söta flickor varsin bamsekram. Fd fröken Åsa

2012-01-04 @ 09:03:21
Postat av: Annelie

Vet du! Jag ger dig en eloge för att ni verkar vara som vilken normal familj som helst. Det är precis det dina barn och ni behöver. Ni lever med stressen men ändå tassar ni inte på tå för lilltjejen.

Fortsätt som vanligt, eller så gott det går. Dessa "kärringar" med sina åsikter borde leva sig eget liv istället.

Kram på er

2012-01-04 @ 15:16:04
URL: http://www.legoblomma.blogspot.com
Postat av: Lisbeth

Ramlade in på din blogg via Annelie, har följt dig sedan dag ett men inte kommenterat. Nu är det dags.



Jag håller med Annelie fulständigt. Försök att fortsätta som vanligt. Allt annat blir ju tokigt. Stressade, pressade och ångestfyllda är ni ju naturligtvis ändå. Men har man sina vanliga rutiner blir livet lite, lite enklare och det kan få er att orka.

Skit i de som inte begriper bättre. De har inte förstånd så det räcker att gå utanför dörren ens.

Försök att stunta i dem, även om du blir ledsen. Låt inte dessa energitjuvar ta din glädje ifrån dig!

Och du, använd bloggen för att få ur dig frustration och ilska, vi finns här för att få dig att lyfta igen.

Kramar från Göteborg

2012-01-04 @ 23:07:46
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com/
Postat av: Linda P.

Ja Jannie! Tänk att det finns så korkade idioter som inte har något eget liv, utan måste tycka en jävla massa om alla andras liv. Ta aldrig åt dig av sådana jävla nötter, för de vet fan inte vad de snackar om. Du och Nicklas har varit helt otroliga, och ni har verkligen tagit hand om er familj på bästa sätt.........och till Er som sitter på Ritz och snackar skit - Dra åt helvete! MVH. Linda P

2012-01-05 @ 14:13:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0