Käre tid vad dagarna går

Agnes vaknade tidigt. Vid sju kom hon ner o sa att hon va vaken. Hon satte sig vid tvn. Vid nio kom hon in o väckte mig o Ester. Upp o duscha. Sen ringde mamma o sa att ja fått en läkarens kl 11. Tänk 26 år gammal o mamma ringer o fixa en tid. Mamma har lite mer käft med sig än mig. Ja e ganska mesig. O de finns bara en vettig doktor på vårdcentralen. Så mamma fixade att ja fick komma till denna doktorn. Trots ja inte har henne. Men nu ska ja verkligen byta till henne. Hon undersökte mig från topp till tå. Tog de mesta prover, gjorde ett EKG. Ja e inte döende som ja tror när ja får min panik. Iallafall så i måndags när ja va inne så hade ja ju halsfluss o en sänka på över 200. Inte undra på att min pencilin inte hjälpt. Men resten läker nog av sig själv. Inga halsbölder eller liknande så ja kommer inte kvävas heller. Usch denna ångest o såklart pratade vi om den länge. Tillslut bestämde vi att ja skulle testa citalopram för o få mig i balans att jag kommer känna en stabil nivå tillslut. O kanske slippa behovsmedicin längre fram. Får se hoppas att detta kommer hjälpa mig. Kommer ta lång tid men Esters behandling e oxå lång tid o ja kan inte leva så som ja gör nu. Man måste liksom sova. De räcker inte med 4 h varannan var tredje natt. Ändå har detta blivit bättre sen ja började banta eller träna, röra på mig o äta vettigt. Rutiner e ju såklart oxå till stor hjälp. Ska bli skönt att börja jobba igen. Den 1 mars ska ja börja jobba kvällar. De ska bli gott. När inte Nicklas e hemma då så ska världens bästa Annie ha de o när inte hon kan får mamma o mormor ställa upp :-) För man blir ganska knäpp i huvudet av att gå hemma. Nog om de, ja körde o hämtade barnen hos mormor o morfar o där tog ja en kopp kaffe :-) Vi åkte hem, barnen slogs o härjade som vanligt. Vi åt middag sen gick vi upp till morbror. Han hade de medan ja o Kristina tog en promenad. Känns gott att va tillbaka i hyffsad form. Nu ska vi bränna ännu mera fett :-) Tror vi har ca tio veckor till o fortsätter ja som nu vinner ja lätt :-) Jennie kom med Maja. Hon ska sova över hos oss inatt. Barnen glada. O de har vatt så snälla. La sig fint. Maja o Agnes tittade på film o somnade. Den lilla ligisten vill ju va me mamma. Så hon somnade på soffan med mig. Ikväll har ja bara kikat på tv. Big brother, nu har man fastnat. Vilka knäppgökar de e som e med där. Söte tid säger ja bara. Synd att de e så sent bara. Men i för sig blir perfekt när ja börja jobba. Sluta 22 sen hem o glo på de o sen sova :-) Imon händer de inte mycket. Skulle tagit prover på Ester men gör de på onsdag. Ska jobba tisdag kväll o onsdag dag. Får passa på medan Annie pannie kan ha ligisterna :-) Hoppas ni sover gott. Hoppas ja me gör de. Kram o godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0