Alla hjärtans dag kommer förbli en ledsam dag

Pappa dog för två år sedan. Hastigt o lustigt. Obduktionen visade två proppar i hjärtat. Han hade haft en hjärtinfarkt veckan innan men återhämtade sig bra. De i Karlshamn förstod inte var de va, trodde bara han va orolig o inte kunde komma till ro. De skickade inte han vidare till Karlskrona som de gjort veckan innan när infarkten kom. De lugnande medicinerna funkade inte, tillslut la han sig på sängen o dog. Denna sorg ja har efter pappa e hemsk. Jag går hos psykolog jag har mediciner vid behov det är därför ja fått min ångest o har min panikångest o tror ja ska dö på samma sätt som han. Tänker på han varje dag. Helt sjukt. Inte för att ja vill glömma han de gör man ju ändå aldrig. Men man kunde få ha en vanlig saknad. Sådan som jag har efter farfar. Jag orkar liksom inte med denna ångesten. O idag när ja e sjuk o ligger i sängen blir det att man bara tänker på han o inget annat. Älskar dig pappa till tusen <3. När Ester blev sjuk o vi fick reda på allt så blir man ju helt borta helt tom man fattar inget alls. Men ångesten hade ja redan i kroppen så den kunde inte bli värre. De kanske ändå va något positivt som gjorde en starkare snabbare. Vad vet jag. Vet bara att jag vill att ångesten ska försvinna. När ska liksom allt vända när ska de bli vår tur. Ska de komma nästa jävla svarta hål eller ska de ljusna upp. Nästa vecka ska Ester göra lungröntgen tänk om de skulle visa något. Då känns de som Gud har något emot oss. Då kan han lila gärna släppa en bomb över hela huset eller nåt sånt. Nej men just nu känns allt bara hopplöst. Hoppet finns där hela tiden. Eller att vi vet att hon ska bli frisk. O de säger hon själv med men ibland kommer ändå tankarna upp. Usch vilken skitdag. Jag vill att allt ska vända. Idag är jag ledsen för pappa är död, Ester har cancer, Nicklas åker o vi har inte gjort något knappt gemensamt på dessa tio dar, att ja e sjuk o inte kan hjälpa till här hemma, inte med barnen, kunde inte jobba eller träna. Nu har ja gnällt färdigt. Ska försöka sova o se om ja blir piggare. Han åker liksom om tre timmar. <3<3 ps sen finns det de stackare som har de värre o gnäller mindre, förstår inte hur de orkar. Sen finns det de som har de mindre o gnäller värre, de e bara löjliga :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0